Pages

25 Ağustos 2011 Perşembe

Bitti....Güle Güle Roaccutane!

(I am gonna translate this post on sunday)
Bu sefer kesin kararlıydım.Öz güvenimi yerle bir eden, psikolojimi altüst eden"bu" problemden kesin kurtulacaktım.Bu stresi yaşamayan bilemez, biriyle konuşurken, yani yüz yüze bakarken nasıl tedirgin oluyor insan.Çünkü siz ne kadar titiz olursanız, bakımlı olursanız olun, metabolizmanız ve cilt yapınızda bir bozukluk varsa, sivilce oluyor işte.Her gün sabah akşam cildinizi temizlemek toniklemek nemlendirmenin yeterli olmaması ve insanların gelip yüzünü iyi yıkamıyor musun gibi saçma ve utanç verici sorularla karşılaşmak ne demek, ne kadar onur kırıcı, yaşamayana anlatamam ben bunu.
Daha önce, bir takım jellerle ve antibiyotiklerle tedavi oldum.Bunlar oldukça etkili olsa da, bir süre sonra yeniden başlıyordu cilt problemlerim. Özellikle stres ve üzüntü en büyük etken.Ancak sivilce çıkınca daha çok üzülüyor insan, ne yaparsanız yapın iyileşmiyor bu sefer, durum kısır döngüye dönüşüyor.Bir yandan da, işin artık roaccutane boyutuna ulaştığını hissediyordum.Açık ten rengine sahibim, cildim karma dönem dönem yağlı, sivilce denen mahlukatlar çok fazla sayıda çıkmıyor ama çok büyük çıkıyorlar ve sürekli yüzümde iz bırakıyorlardı.Yani ben tedavide geciktikçe, cildimde bıraktıkları hasar artıyordu.
Bu sefer kararımı çoktan vermiştim, artık doktor roaccutane verecekti ve ben de kabul edecektim, başka çarem yoktu.Kırmızı izlerin geçmesi bile aylar aylar ve aylar hatta bazen seneyi buluyordu, geciktikçe durum daha da sarpa sarıyordu.
-"Alo buyrun Acıbadem Maslak.Nasıl yardımcı olabilirim?"
-"Dermatoloji bölümünden randevu almak istiyorum."
-"Hemen bağlıyorum."
Doktorumu da seçmiştim çoktan.Cildiye denince akla ilk gelen isimlerden biri olan Profesör Dr. Emel Erkek'e tedavi olacaktım.randevu talebim bittikten sonra görevli kız bilgilendirme amaçlı olarak şu cümleyi kurdu.
"Doktorumuz profesör olduğundan ücret farkı alınmaktadır."
Ben zaten her şeyi gözden çıkarmıştım.
Güler yüzlü, canlı bir karşılama.Beklediğimden çok daha genç bir kadın.
Daha önce tedavi görüp görmediğimi sordu, muayene etti.
"Sana roaccutane dan bahsetmek istiyorum."
Tamam, ben zaten hazırdım.
Gerekli tahlilleri yazdı, bana roaccutane ı anlattı.Aslında korkulacak bir şey olmadığını, Dünya'da milyonlarca insanın bu ilaçla tedavi olduğunu anlattı.İlacın ana maddesinin bir A vitamini türevi olduğunu, tedavi şeklini, ilacın nasıl tedavi edeceğini uzun uzun anlattı.Tahlillerden sonra (regl döneminin3. veya 4. günü tahlil olmak lazım) tekrar kontrol muayenesi olarak gittim, bu sefer ilacı yazdı.İlaç imza karşılığı veriliyor, hamile kalmak kesinlikle yasak, bu durumda doktor mesuliyet kabul etmiyor, ilaç tedavisi sırasında doğacak çocukta ciddi hasarlara yol açabilir, bebek ölümlerine sebep olabilirmiş.Kullanacağım dozu anlattı.İlk etapta, günde 20mg tok karnına alacaktım.
Çıkarken, 2 ay sonra görüşmek üzere.Lütfen ilacı aksatmayın.İyi günler" dedi.
Artık Roaccutane kullanan bir hastaydım, kendime karşı sorumluluklarım vardı.Çok dikkat edecektim kendime.Sabırlı olacaktım.
Bir hafta içinde, ilaç etkisini göstermeye başladı.Cildim aşırı kurumamıştı ama soyuluyordu.Nemlendirici olarak ceradolin tavsiye etmişti doktorum, burun kuruması için bir merhem ve bol bol dudak nemlendiricisi.Roaccutane la beraber akne tedavisinde kadınlarda sık kullanılan, aslında doğum kontrol hapı olan diane 35 te kullanmam reçetelenmişti.
Artık cildim yağlanmıyordu.Saçlarım yağlanmıyordu.Kuruyordum ama, bol miktarda nemlendirici ve sevgili Avene termal suyum sayesinde hiç zorlanmıyordum.Saçlarım yağlanmadığı için sık sık şampuanlamıyordum artık, haftada 2 kez belki 3 kez şampuanlamak fazlasıyla yetiyordu bana. Özellikle dudak üstünde ve çenemde çok sivilce çıkıyordu, önceleri beyaz noktacıklar şeklinde kapalı butonlar oluyor, sonra da kocaman sivilcelere dönüşüyordu.Yani, ilacın kusturma dönemi denilen aşamasına geçmek üzereydim.Ve 2 ay bitti, yeniden muayene zamanı geldi.
"Tedaviye çok çabuk cevap veriyor cildin, bu çok iyi.Bunun yanısıra, aşırı kuruma ve diğer yan etkileri yaşamıyorsun.Tedavinin süresinin kısalması için ve bünyen ilacın yan etkilerini yaşamadığı ve kendine çok iyi baktığın için dozajı arttırmalıyız bence.Ne dersin?"
"Şu an hiç bir sıkıntı yaşamıyorum.Dozajı arttırmak, süreyi kısaltacaksa benim de işime gelir."
"O zaman günde 30 mg yazıyorum, yine iki ay boyunca kullan. İki ay sonunda görüşmek üzere yeniden."
Dozajım artmıştı.Artık daha da çok dikkat edecektim kendime.Bol bol su içiyor, vücudumun rahatlaması için yeşil çay içiyor, ki çok severim yeşil çayı, abur cuburdan, fast food dan uzak duruyordum.Kendime bakmayı seviyorum, doktorum da o kadar anlayışlıydı ki, kullandığım makyaj ürünlerine varana kadar, her şeyi ona sorup öyle kullanıyordum.Kendisine mail yoluyla sorularımı soruyor, bir iki saat içinde de yanıt alıyordum.Profesör olduğundan, bu benim için inanılmaz güven vericiydi.Kozmetik ürünlerimi bile sorabiliyordum, daha ne olsun:)
Artık iyiden iyiye kuruyordum kurumasına ama, güzelce nemlendirme ve bol bol dudak nemlendiricisi, ilacı aksatmamamam sayesinde, sivilcelerim azalmaya başlamıştı.Artık butonların hemen hepsi yüzeye çıkmış, bir çoğu sivilce olup sönmüştü.Tek tük sivilcem çıkıyor, onlar da hemen sönüyordu.Ve 2 ay sonunda muayene zamanı geldi çattı.
Yine her 2 ayda bir olduğu gibi tahlillerimi yapıp doktoruma gittim.Tahlil sonuçlarım o kadar iyiydi ki, sanırım sağlıklı ve ilaç tedavisi görmeyen birinden bile iyiydi!Düzenli spor yapıyordum, bu çok önemli bir faktördü, yaptığım spordan inanılmaz keyif alıyordum her şey oldukça yolundaydı yani.Doktorum yine bünyem kaldırabileceği için dozajı arttırdı.Bu sefer günde 40 mg kullanacaktım, 2 ay sonra bitecekti.
Saçlarım dökülmedi, dudaklarım yara olmadı karnım ağrımadı, burnum kanamadı.Hiç bir yane etki yaşamadım.Ama yineliyorum, ben çok bakımlı, kendine dikkat eden bir insanım.Ne sporumu, ne ilacımı aksattım, fast food dan olabildiğince uzak durdum, ne nemlendiricim eksik oldu yanımdan, ne güneş koruyucum ne suyum.Hiç denize girmedim bu yaz, hiç güneşlenmedim.En az 40 faktör koruyucuyla çıktım akşam 5 te bile.Güneş cildimin en büyük düşmanlarından biri.
Nemlendirici olarak, ceradolin ve hametan kullandım.Ten makyajında Laura mercier tinted moisturizer spf 20 oil free, dior forever compact ve allık olarak da mac melbaydı ten makyajım.Ruj mu , ruj serbest:Özellikle nemdirme özelliği olan rujlar, mümkün olduğunca sık kuulanıldı:) Chanel no:5 Rouge Coco Mademoiselle benim hep favorim olara kalacak:)
Dudak nemlendiricisi olarak, vazelinden ve niveadan nefret ettim, hiç bir işe yaramadılar.Blistex güzeldi oldukça, la roche posay ceralip i pek sevemedim, yapısı şu tüp glosslar gibi ve onalr bana hiyenik gelmiyor, plastik kokuyor bilmiyorum sevmiyorum işte.Bunu da aynı sebeplerden sevemedim.
En iyisi ise, lypsyl di, değiştirmeyi düşünmüyorum.Roaccutane da yeterli olan bir lip balm, muhtemelen normal bir insanda mucize olacaktır:)
Kullandığım makyaj fırçaları hep temizdi, onları komili nin bebe şampuanıyla yıkadım misler gibi:)
Güneş koruyucu olarak çok çeşit var elimde.Bioderma Photoderm 40, Avene spf 50, hamilton sunblock 40, vivatinell spf 40.Hepsini severek kullandım.Hangii mat derseniz, bioderma mat bir görünme sahip.
Neutrogena pink grapefruit kullanıyorum şu an cildimi temizlemek için, oldukça memnunum.
Ve bugün.
Roaccutane'ın son günü.
Roaccutane şaka değildir.Çok ciddi bir ilaçtır, eğer  kullanmanız gerekiyorsa bunu doktor reçeteleyecektiir.Eğer kendinize karşı  ,sanki küçük bir çocukmuşsunuz gibi bakıp, bu sorumluluğunuzu yerine getirecekseniz, ilaç işe yarayacaktır.
Roaccutane şeker değildir, çok ciddi bir ilaçtır.Özen, sabır, sabır ve sabır ister.
Benim tedavim bitti.
Darısı, bu problemden çok çekenlerin başına.Ben sonuçtan çok memnunum, cildim tertemiz.İzlerim hala duruyor ama, doktorumla bu sorunu da çözeceğimizi düşünüyorum.
Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim:)

33 yorum:

  1. çok büyük geçmiş olsun canım :) Allah bir daha o sıkıntıyı yaşatmasın =)

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim.inşallah geri dönmeyecekler:)

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun canım :)sivilceler için etkili ama izler kalıyor yine de: /

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederimmm:)evet malesef izler kaldı...doktor acnelyse verdi, ona başladım şimdi izler için.yorumlar baya iyi.bakalım:)

    YanıtlaSil
  5. Ay canim nekadar güzel anlatmissin tedavi sürecini! Sivilceler gercekten cok kötü, insanin dengesini bozuyorlar resmen, cildim güzel olmayinca öz güvenimde yerlerde sürünüyor resmen, birde yani hadi sivilceyi hallettin bu sefer lekesiydi, iziydi ugras dur...bIktIrIyor insani, ama bende senin gibi pes etmiyecegim dedim ve bu sene ne gerekiyorsa yaptim diyebilirim sanirim. Umarim ise yarar, bende izlerdende kurtulurum. Ikimizide simdiden cok gecmis olsun diliyorum ; )


    Ay birde tatlim su kelime dogrulamayi kaldirsan, daha kolay yorum yapilir, tabii istersen ; )

    YanıtlaSil
  6. İnşallah geçti gitti:) Teşekkür ederim çok:)
    Kelime doğrulaması yerine direk benim onayımla yayına geçmeyi planlıyorum ben de.Bu kelime doğrulama spam mesajları önlemekte işe yarıyor ama diğeri okuyucular için daha kolay olacak:) Önerin için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  7. archi, benim gittiğim doktor da roaccutane önerdi ancakk benim sıkıntı duyduğum zaten yüzümde yeterince iz var(yırtıklar ve çukurlar yani) bir de iyice sivilceleri pörtletip yeni izler kazanmak istemiyorum. bilemedim. yrn tahlil yaptırıcam bundan sonra doktor kullanıp kullanamayacağıma karar verecek. sen izler için kimyasal peeling vs düşünüyor musun + tedavi öncesinde yüzünde skarlar var mıydı benim gibi?
    cevabın için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. benim de sivilce izlerim var kırmızı.Roaccutane kullandığım dönemde ekstra dikkatli olduğum için sanırım o dönemden kalan sivilce izim olmadı, ama öncesindekiler hala var.Çok açık tenli olduğum için de belirginler tabii ki, hatta bazen kızıyorum insanlara onları sivilce sanıp yorum yapıyorlar çünkü.Kimyasal peeling roaccutane sonrası 6 ay içinde yasak, benim doktorum bir sene sonra lekelerin durumuna göre karar veririz dedi.O zamana kadar da acnelyse kullanıyorum doktor kontrolünde.Acnelyse zaten bir nevi kimyasal peeling, gittikçe açılıyor lekelerim.Eğer hala çok rahatsızsam izlerimden seneye düşünebilirim kimyasal peeling.Cildimle ilgili bir yazı hazırlayacağım zaten, orada daha detaylı paylaşacağım.Ama benim izlerim kırmızı leke, çukurum yok hiç.Çukurlar için kimyasal peeling tek çözüm gibi görünüyor tedavi sonrasında, genelde böyle söylüyor doktorlar.Doktorunla mutlaka bütün korkunu sıkıntını paylaş beraber hareket edin.En doğrusu böyle oluyor.Şimdiden geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler detaylı bilgi için :) sana da geçmiş olsun ;)

    YanıtlaSil
  10. Tanrı acnelyse 'i kutsasın... benim yüzeysel çukurum vardı bir iki tane onlar bile kayboldu... komedonlarımı yok eden, gözeneklerimi sıkıştıran, mucizevi ürün, yılmayın kullanın... İçeriği roacctune'un sıvı olanı zaten, ayrıca anti-aging özelliği de mevcut. (Retinoik asit) Bu konular hakkında saatlerce konuşabilirim sanırım :) Geçmiş olsun herkese

    YanıtlaSil
  11. Ben de kullanmaya özen gösteriyorum, çünkü dediğiniz gibi ciltteki gözenekleri sıkılaştırıyor izlere de iyi geliyor.Ama dozu kaçırmamak lazım yoksa gün ortasında soyulmaya başlıyorum:)
    Teşekkür ederim iyi dileğiniz için, sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben de aralık gibi başlamak istiyorum bu ilaca.çok fazla sivilcem var diyemem.kusma döneminden ve yüz kızarıklığından çok korkuyorum.makyajla kapatılabilen şeyler mi bunlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyaj pek olmuyor ilac kullanilan donemde.cilt kabul etmiyor. Cilt kuru ve pul pul oluyor, makyaj kotu duruyor.sabir gerekli ilac kullanilan donemde...allik ruj olur ama fondoten pudra tavsiye etmem. Gozler de kuruluktan hassaslasiyor, onu da tavsiye etmiyorum. Gecmis olsun

      Sil
    2. ayrıca doktor herkese vermiyor bu ilacı gerçekten ilacı kullanmaya ihtiyacın olduğuna ikna olması gerekiyor...bu ilaca başlamadan önce başka bir ilaç veriliyor fayda etmezse ancak...hiçç başlama ayrıca çok da fazla yokmuş..altı ay cehennem azabı çektirme yüzüne bence...

      Sil
  13. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun ve gözün aydın :) ben de bu ilacı kullandım 1 yıl süreyle, fakat ilaçlarım bittikten sonra kontrol amaçlı doktoruma ulaşamadım, tedavi sonrasında sizin doktorunuz sivilce yapmasını önleyen bir nemlendirici önerdi mi? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  14. Yazı gerçekten çok aydınlatıcı olmuş. Benim de roaccutane hakkında yazdıklarımı http://www.roaccutane.org adresinde bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun ve gözün aydın :) ben de bu ilacı kullandım 1 yıl süreyle, fakat ilaçlarım bittikten sonra kontrol amaçlı doktoruma ulaşamadım, tedavi sonrasında sizin doktorunuz sivilce yapmasını önleyen bir nemlendirici önerdi mi? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  16. berbat bir ilaç..kullanmasaydım keşke..şimdi sayesinde depresan ilaç alıyorum ve her ay psikiyatriye gitmem gerekiyor...Hiç önermem...ayrıca o karttaki gibi sivilceler kökten bitip gitmiyor..aynen devam yüzümde çıkmaya başladılar..

    YanıtlaSil
  17. >>>İlacı kullanmak konusunda tereddütü olanların okumasını tavsiye ederim<<<
    Öncelikle, ilacı halen kullanmakta olan arkadaşlara Allah'tan sabır diliyorum. Sanıldığı gibi bu ilacı kullanmaya başladığınız günden itibaren, vücuda girmesi gerektiğinden daha fazla A vitamini girmektedir. Bu yüzden vücudun içindeki yağ bu hap yardımıyla dışarı atılmaktadır. Duyduklarınızın aksine bu ilaç her kullanıcıda sivilce çıkmasına sebep olmuyor. Evet ortada bir sivilce çıkma durumu var burası aşikâr fakat, yeni sivilceler oluşmuyor. Cildin altında ne kadar sivilce varsa(1 yılda çıkacak olan sivilceleri) 1ayda çıkarıyor. Yani size yeni yeni sivilceler yaratmıyor bu ilaç. Ben şanslı olanlardanım ki bu ilaç öncesinde farklı bir antibiyotik kullanmıştım ve yeteri kadar sivilce çıktığından bu ilacı kullanmaya başladığımda Allah'a şükür çok fazla (sivilce bakımından) etki görmedim. Bu demek değildir ki herkeste böyle olur. Eğer doktorunuz tam tesisatlıysa, ona cildinizin altındaki çıkabilecek olası sivilce miktarını sorduğunuzda sizi bilgilendirecektir. Bildiğim kadarıyla bu ilaç daha çok bayanlarda daha zorlu geçiyor. Çıkan sivilceleri çoğu bayan kimyasal maddelerle kapatmaya çalıştıklarından cilt daha çok harap oluyor. Kesinlikle altını çizmek isterim ki, sabırlı değilseniz, ilacı yarım bırakacaksanız başlamamalısınız. Başlayanlara da şunu söylemek isterim ki; doktorunuzun söylediklerine uyar ve zamanınızı doldurana kadar ilacı eksiksiz kullanırsanız, sonunda neyi istiyorsanız ona kavuşacaksınız Allah'ın izniyle. Hala kullanmakta olan(özelliklede yan etkileri ağır geçiren) arkadaşlar söylediğime pek inanmıyor olabilir :) Çünkü gerçekten bazıları çok ağır geçiriyor. Allah'a şükür ben onlardan olmadım. İnşallah sizde olmazsınız. Aklımdayken söylemek isterim; okul arkadaşımla aynı zamanda başladım bu ilaca. Onun suratı gerçekten moral bozucu bir hal almıştı. Ben bile düzelmeyeceğini düşünüyorken, benden daha güzel bir cildi oldu şuanda. Ne leke var ne birşey. Leke konusunda tereddütü olanlara; eğer siz dışarıdan kendiniz(makyaj türü maddeler)müdahele etmez ve sadece ilacı kullanırsanız; ilaç bittikten 15 gün kadar sonrasında birşey kullanmıyor ve sürmüyorsunuz. Ondan sonra ise tonik ve krem ile cildi rahatlatmaya yönelik 2 3 ay kadar bir tedavi süresi oluyor(bu kişiden kişiye değişir). Daha sonra Allah nasip ederse birşey kalmıyor.

    Tedavi evrelerini yazmaya gerek duymadım(Yan etkiler vb..) çünkü ilacın prospektüsünde hepsi yazıyor.
    Allah'a emanet olun. İnşallah sabırlı olursanız güzel sonuçlar alacaksınız.

    YanıtlaSil
  18. Bılgınız ıcın cok tesekkurler...sıze sormak ıstegım bı ıkı sorum var bende roaccutane kullanıcısıyım 6 ay oldu ve hala devam edıyorum sabırla:) haptan dolayı yuzum cok felaket kızarıyo hep boylemı kalacak..? Bırde bende de ız kalma ıhtımalı cok yuksek, ız tedavısı haptan ne kadar sure sonra baslanıyo ve ne kadar suruyo bu tedavı..?cevabın ıcın sımdıden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Rica ederim, yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana :) Öncelikle kendi tedavim hakkında size bir bilgi veriyim. Eğer sizde de benimki gibi aynısı oluyorsa, sizde benim yaptığımı yapın. İlk aylara göre son aylarda yüzdeki kızarıklık çok fazla oluyor, bende de olmuştu bu. Bunun sebebi cildin çok fazla hava değişikliğine girmesinden kaynaklanıyor. Şöyle söyleyim size daha iyi anlarsınız; Okul gibi bir ortamda kapalı ortamdan tenefüste bahçeye çıkıp tekrar kapalı ortama döndüğünüzde yüzünüzde sivilce izlerinin olduğu kısımlarda kızarıklık oluyor. Ya da açık alanda uzun süre durmanızda bunu tetikleyebilir. Ben okula gittiğim için bana hep oluyordu bu durum. Bende sizin gibi geçmez zannediyordum ama merak etmeyin ilaç tedavisi bittikten sonra geçiyor o kızarıklık sıkıntısı. Ayrıca izler hakkındaki tereddütleriniz için söylüyorum; Bende yanlış antibiyotik kullanımından dolayı(O ilacı roaccutane ilacını veren doktor vermemişti) yüzümde çok fazla iz kalmıştı. Roaccutane'ın bile geçiremeyeceğini düşündüğüm izler. Fakat doktorum ilacı tanıtan bir kağıdında bunun mümkün olacağına beni inandırdı. Allah razı olsun çok desteği oldu bana.. Sizede inanmanızı tavsiye ediyorum. Sizin yerinizdeyken bende sizin gibi düşünüyordum ama zamanla yanıldığımı anladım. İnşallah sizde anlarsınız.. İz tedavisine ben ilaç bittikten 15 gün sonra başladım. Hala devam ediyorum ve yaklaşık 1, 1.5 hafta oldu. Kullanım süresi için belirli bir zaman yok açıkçası. Verdiği karışım bitene kadar kullanacağım. Bu tedaviyi yapmasanız bile o izler zamanla geçecektir. (Kuzenimin izleri hiçbirşey kullanmadığı halde 2 3 aya kadar gitmişti. Onun da tedavi süreci çok çok ağır geçti. Şimdi tertemiz bir yüzü var.)

    Merak edebilirsiniz diye söylüyorum: Şurup şişesi boyutunda bir karışım hazırlattı. Onu sabah akşam 'sebamed' sabununu sürdükten sonra, pamukla cildimi temizlemek için kullanıyorum. Sadece akşamları, yatmadan önce bu temizlemeden sonra Imex adlı kremi kızarıklık ve iz olan yerlere sürüyorum. Allah'a şükür bu evreyide sabırla atlatacağım. Hala şükrediyorum bu ilacı erkenden kullandığım için. Sabredin, İnşallah istediğinizi elde edeceksiniz.

    Olası cevaplar için girmeye devam edeceğim. Sabırlı günler.

    YanıtlaSil
  21. Tesekkur ederım :) roactane tedavım bıttı son hapı bugun aldım son ay dıye bı kutu vermıstı:) yarın tekrar kontrole gıdıcegım ızler ıcın tekrardan tedavı olacagım kızarık noktamsı ızler kaldı gececek gıbı duruyo ısaalh ız tedavısınden sonra tamamen gecer :) bırde sıze bırsey soracagım ız tedavısı ıcn sabun,o karısım ve ımex kremı kullandıgını soyledın pekı cıldın daha da tahrıs olmuyomu hepsını arka arkaya uygulamadn dolayı,,?:|

    YanıtlaSil
  22. Bırde ız tedavın nasıl gıdıyo duzelme oldu mu,,?:)

    YanıtlaSil
  23. Allah hayırlı ve uğurlu etsin :)) İlacın bittiği günün ertesi gününde artık ilacı içmeyeceğinizin verdiği rahatlama nasıl güzel geliyor insana değil mi ? :)) Artık bittii düşüncesi :)))
    -Yok, herhangi bir tahriş olmuyor. Beklediğimden çok daha çabuk ilerleme oldu. Hani dışarıdan biri gelir yüzün tertemiz olmuş hiçbirşey kalmamış der ama size hala izler var gibi gelir ya. Çok dikkatli baktığımızdan dolayıdır bu.. Ama vardır yani :)) Artık çok çok dikkatli, aynanın dibine girip baksam bile yok denilecek kadar az 1 noktada iz var. Normal mesafeden göze çarpacak hiçbirşey yok çok şükür. Ama tabii ilaç daha bitmedi. İnşallah oda geçecektir.

    YanıtlaSil
  24. Isallh o da gecer :) tedavm bıttı eylul ayında ız tedavısıne baslayacagız bellı bı zamn gecmesı gerek dedı suan yuzmde sadece sag yanagımda ızler var ama delıkten kalmasından korkuyorum sıkınca tedavı bıle ıse yaramıyo mutlaka delıkler olusur dıyolar,morelımı tam topladm derkn dagıtıyolar :) ıssalh hayrlısı olurr

    YanıtlaSil
  25. 'Diyorlar' altında geçen kişiler herhalde arkadaşlarınızdır ? Sivilceleri sıkmanın cilde elbetteki zararları vardır ama doktorunuz size böyle birşey söylemediyse aldırış etmeyin. Benim sağ yanağımda, sol yanağımın bir bölgesinde(Kaşımın yan bölgesi) çukurlar vardı; ilaç daha yeni bitmişken. yaklaşık 2 ay olucak bu tonik tedavisine başlayalı ve şuan hiçbirşey kalmadı çok şükür. Etrafta her zaman birşeyler söyleyenler olacaktır. Aldırış etmeyin. İnşallah geçecektir. Sabırlı günlerr :)

    YanıtlaSil
  26. Tesekkur ederm nasıl gectı ız tedavın duzeldımı cıldın bende gıtcem 1ay sonra

    YanıtlaSil
  27. Selam yorumlar kesileli çok uzun zaman olmuş ama bir umut yazmak istedim yinede.Ben de bugün roaccutane tedavisine başladım.Devami sivilce problemi yaşayan bir insan olmadım hiçbir zaman.Oyle zamalar oldu ki yüzümde tek bir dahi akne dahi olmadı. Ve yine öyle zamanlar oldu ki T bölgemde ucu olmayan sivilceler çıktı. Bunlar için azitro, azax gibi haplar ve clindoxyl,nadika,benzalin jel vb kremler kullandım ama çene bölgemdeki sivilceden kurtulamadım bir türlü. Derken Roaccutane'i araştırdım.Doktor yüzünde çok sivilce yok ama madem diğer tedavilerden sonuç alamadın buna başlayalım dedi.Yasima ve kiloma göre günde 10 mg'lik cüzzi bir oranla hapa bugün başladım.18 yaşındayım bu arada Ygs - Lys'ye hhazırlanıyorum.Ama çok büyük korkularim var.Yuzumde ozellikle yanaklarimda hiç sivilce yok.Pürüzsüz yani,bebek yüzü gibi,oldukça da kuru.Ama T bölgem böyle değil dediğim gibi cenemde gecmeyen sivilceler ve burun kenarimda sivilce lekesi var.Sizce bu tedavi sirasinda yanaklarimda sivilce cikar mi :( ve söyledikleri gibi çukur, delik filan oluşur mu ? Yüzümde şu an delik filan yok çünkü.Sorularimi cevaplarsaniz çoook mutlu oluruuuuummmm ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yukarıda belirttiğim üzere, ayda bir haftada bir aklıma ne zaman gelirse buradaki yorumlara bakıyorum. Şimdi kış sezonu açıldığı için bu kontrollerim daha da sıklaşacaktır. Çünkü kışın kullanılması tavsiye edilen bir ilaç. Sn. Büşra Nur Gümüş, öncelikle tedavi süreniz boyunca sabırlı olmanızı tavsiye ediyorum. Sorularınıza elimden geldiğince sizi tatmin edebilecek şekilde cevaplamaya çalışacağım. Tek tek gidelim. "çene bölgemdeki sivilceden kurtulamadım bir türlü." demişsiniz. İnanır mısınız, benimde yüzümde(özellikle sol yanağımda ve iki kaşımın arasında) bir türlü gitmeyen tek tük sivilceler vardı. Gitmesini istiyordum fakat 1 2 sivilce yüzünden, böyle uzun soluklu bir tedaviye başlamaya pek cesaret edemiyordum. Kafamda da hep acaba "1 sivilceyi nasıl geçirecek" sorusu oluşuyordu kafamda. Sonrasında sivilcelerim artınca başlamaya karar verdim.(Doktorumun çok büyük payı vardır. Arzu ederseniz ismini telefonunu verebilirim) Allah kimseye yaşatmasın. Psikolojik olarak benim için hayli zamanlardı. Konumuza dönersek, eğer doktorunuzun söylediklerinden dışarı çıkmazsanız, inanın istediğiniz neyse o sonucu alacaksınız. Çektiğiniz sıkıntının karşılığını veren bir ilaç. Bildiğim kadarıyla bayanlarda daha sıkıntılı geçebiliyormuş. Malumunuz sürekli ayna karşısında, sivilcelere bakıp psikolojisin bozmak, çıkan sivilceleri makyaj ile kapatmak vs.. bunlar tedavi süresini ve tedavi sonrasını çok büyük sıkıntıya sokuyor. Biraz dirayetli olmak gerekiyor tedavi süresince.. Yukarıdaki yorumumda belirtmiştim: bu ilaç yeni yeni sivilceler üretmiyor. Cildinizin altında ne kadar sivilce (1 ayda çıkacak olan sivilceleri 1 haftada 2 haftada çıkarıyor) varsa onları cildinizin dışına itiyor. Bu sivilce çıkma durumu (herkeste aynı olur mu bilemiyorum) ilk 1. veya 2. ayda gerçekleşiyor. Sonrası tamamen cildin kendini sivilcelerden kurtarma evresine giriyor. "Ygs - Lys'ye hazırlanıyorum.Ama çok büyük korkularim var." eğer ki umursamaz davranır, dirayetli olursanız bu korkularınızın bir anlamı olmaz. Fakat saplantı haline getirirseniz, sınavdan daha farklı kötü sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Bu ilacı kullanan kişi sabırlı ve dirayetli olmalıdır. Zaten başlamadan önce hasta psikolojik olarak ilaç tedavisine hazır olmalıdır. Umarım en güzel şekilde geçirirsiniz ilaç tedavinizi. ".Sizce bu tedavi sirasinda yanaklarimda sivilce cikar mi " doktorunuz eğer tam tesisatlı ise, özel merceklerle cildinizin çok alt tabakalarına kadar bakıp size bu konuda bilgi verebiliyor. Eğer doktorunuz bu konuda yardımcı olamıyorsa, size yazımın sonunda "Facebook" adresimi vereceğim. Oradan benimle irtibata geçip gerekli bilgileri alabilir ve arzu ederseniz benim doktorumla görüşüp ondan her türlü yardımı emin olun alabilirsiniz. Yani bu sorunuza ben cevap veremem... "ve söyledikleri gibi çukur, delik filan oluşur mu ? Yüzümde şu an delik filan yok çünkü." Bu ilacın prospektüsünde " sivilceler, sivilce izleri, çukur tedavisi vs.." şeklinde tedavi ettiği rahatsızlıklar yazıyor. Yani bu ilaç çukur çıkarma yerine o çukurları tedavi etmekte kullanılıyor.. Yalnız, dediğinizin şöyle bir izahatını yapabilirim. Ola ki tedavinizi yarıda keserseniz böyle şeylerle karşılaşabilirsiniz. Doktorunuz size bırakabilirsin demeden bırakmamalısınız. Benim eniştem bu ilaca 33 yaşında başladı ve sonrasında vazgeçti ve kendi kafasına göre bıraktı. Ondan sonrasında cildinde ciddi çukurlar oluşmaya başladı. Hala da öyle fakat bundan pek rahatsızlık duymuyor.. Bu sadece sorunuza bir örnekti. Benim 10 arkadaşım bu ilacı kullandıysa 10'uda sonunda yüzü gülerek hatırladı bu ilacı. İnşallah sizde sabırlı olursunuz ve sonunda istediğinize kavuşursunuz. Allah sabır versin...

      Facebook adresim (Ben facebook kullanmıyorum, bu kız arkadaşımın adresi) " Aleyna Paslanmaz yazarsanız çıkar" veyahut "https://www.facebook.com/profile.php?id=1393028591" bu linki kopyalarsanız karşınıza çıkacaktır. " büşra nur gümüş ekledikten sonra bu yazıyı buradan kaldıracağım bilginize.

      Sil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Furkan Duran öncelikle sorularimla ilgilenip beni detaylı bir şekilde bilgilendirdiginiz için çok teşekkür ederim :) 15 gündür günde 10 mg gibi cüzzi bir doz ile tedavi görüyorum. İlaç ciddi canlamda aknelere etki ediyor ama bende korktuğum gibi gözenek genişlemesi yaptı. İlaca devam edersem bu durumun ileriki aylarda daha da şiddetlenmesinden korkuyorum. Bu yüzden roaccutane ile yollarımi ayırma kararı aldım. Sivilceli bir yüzü delik deşik bir yüze tercih ediyorum. Umarım hakkımda hayırlısı olur.. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...